اخبار

اجازه دادن به رودخانه

همانطور که سیل در سراسر حوضه رودخانه می سی سی پی مخرب تر می شود، جوامع در حال تغییر تاکتیک ها هستند تا به آب مکانی برای رفتن بدهند.

بیشتر سال‌ها، گزینه روی میز غیرقابل تصور است: برخی از کشاورزان برای همیشه کار زمین‌های خود را متوقف می‌کنند و آنها را به رودخانه‌ای نزدیک واگذار می‌کنند. اما در نوامبر 2019، در جلسه ای با مقامات ایالتی میسوری، گروه های کشاورزان، مقامات محلی و ساکنان یک جامعه به شدت سیل زده، خود کشاورزان از این ایده حمایت کردند. کشاورزی در کنار رودخانه در املاک کم ارتفاع آنها به تجارتی پرخطر تبدیل شده بود. اگر آنها نمی توانستند رودخانه ای را که مدام جامعه آنها را غرق می کرد کنترل کنند، شاید می توانستند به رودخانه فضای بیشتری برای گسترش و کاهش سرعت در طی سیلاب های آینده بدهند.

نوشته های مشابه

رایان اوتمن، کشاورز و رئیس منطقه لوی کانتی آچیسون، به این گروه گفت: «ما به چیزی نیاز داریم، بنابراین هر سال این کار را انجام نمی‌دهیم.

شهرستان آچیسون که در گوشه شمال غربی میسوری واقع شده است، محل زندگی 5100 نفر است. مقر شهرستان آن، راک بندر، ادعا می کند که اولین شهر ایالات متحده است که به طور کامل به نیروی باد متکی است. حدود 400 مزرعه – که بیشتر آنها توسط خانواده اداره می شود – سویا، ذرت و یونجه را در زمین های نزدیک رودخانه میسوری می کارند، که در مسیر آچیسون مارها در شمال سنت لوئیس به می سی سی پی می پیوندند. قسمت اعظم رودخانه مملو از سیلاب هایی است که آب را از مزارع و جوامع کنار آن دور نگه می دارد.

اما در 14 مارس 2019، سدی بر روی یک رودخانه بالادست فروریخت. سه روز بعد، رودخانه میسوری شروع به نفوذ به دو سیستم بزرگ آبریز در شهرستان آچیسون کرد. سیل‌ها و رخنه‌های بیشتری به دنبال داشت، و رودخانه برای ماه‌ها از کرانه‌های خود پیشی گرفت: یک مدیر اورژانس شهرستان، سیل‌ها را «بی‌پایان» نامید. تنها در آچیسون، 166 خانه زیر آب رفت و 278 نفر از ساکنان مجبور به تخلیه شدند. در مجموع، 56000 جریب زمین زیر آب رفت – برخی تا دسامبر. این منطقه حدود 25 میلیون دلار از درآمد کشاورزی را از دست داد، زیرا آب و زباله‌ها محصولات کشاورزی را از بین بردند، زمین‌ها را تخریب کردند و خاک را در پایین رودخانه شسته بودند.

2019: یک سال سیل تاریخی در حوضه رودخانه می سی سی پی

آنچه در کانتی آچیسون اتفاق افتاد، تنها نمونه‌ای از اتفاقاتی بود که در آن سال در سراسر غرب میانه و بخش‌هایی از جنوب رخ داد. سیل‌های بهار 2019 رکوردها را در بسیاری از بخش‌های حوضه رودخانه می‌سی‌سی‌پی شکستند – پهنه وسیعی از زمین که در 31 ایالت و تا کانادا امتداد دارد. سطح رودخانه تنها در 75 نقطه در حوضه رودخانه میسوری به بالاترین حد خود رسید، و بالا بودن آب ثابت باعث تضعیف آبریزها شد تا زمانی که فرو ریختند. و در یکی از شهر های لوئیزیانا، آب از زیر خاکریز نفوذ کرد و یک مرکز تصفیه آب را از بین برد. در نبراسکا، یک پایگاه نیروی هوایی سیل گرفت. دولت فدرال بعداً برآورد کرد که سیل در طول می سی سی پی 20 میلیارد دلار خسارت وارد کرده است. حداقل 14 نفر جان باختند.

از نظر تاریخی، می‌سی‌سی‌پی و رودخانه‌های اصلی که به آن می‌ریزند – میسوری، اوهایو، آرکانزاس و دیگران – به صورت فصلی به سرزمین‌هایی که در کنار رودخانه‌ها قرار دارند سرازیر می‌شوند. این مناطق کم ارتفاع که به عنوان دشت های سیلابی شناخته می شوند، بخشی از این سیلاب ها را جذب کرده و از ساکنان پایین دست نجات می دهند. اما بیش از 300 سال است که شهرها، مزارع، پایگاه های نظامی و خانه ها در این زمین ها ساخته شده است. جوامع برای محافظت از خود در برابر سیلاب ها در امتداد سواحل رودخانه ها احداث کرده اند. این سیلاب‌ها رودخانه را منقبض می‌کنند و آب بیشتری را به پایین دست می‌برند و سطح آب بالاتر و بالاتری را ایجاد می‌کنند. از آنجایی که باران‌ها به دلیل تغییرات آب و هوایی شدیدتر شده‌اند، بسیاری از جوامع در الگوی سیل و بازسازی گیر کرده‌اند.

آژانس‌های متعددی، از جمله سپاه مهندسین ارتش ایالات متحده، همراه با گروه‌های زیست‌محیطی مانند The Nature Conservancy، Ducks Unlimited و دیگران، در حال کار با جوامع برای یافتن راه‌هایی برای کاهش سیلاب‌های شدید و احیای برخی از دشت‌های سیلابی رودخانه‌ها هستند. و خود جوامع به طور فزاینده ای از زندگی با رودخانه به جای مبارزه با آن حمایت می کنند.

در جلسه نوامبر 2019 در کانتی آچیسون، یکی از نمایندگان سپاه ارتش به نام دیو کرین دو گزینه را برای تعمیر یا جایگزینی جفت لنگرهای فدرال که فرو ریخته بودند به گروه ارائه کرد. سپاه می توانست سوراخ های هر دوی آنها را ببندد. یا می تواند آنها را دورتر از کانال اصلی ناوبری رودخانه، در جایی که بیشتر زمین های خصوصی بود، بازسازی کند. این باعث می‌شود که رودخانه در هنگام سیل گسترش یابد و سطح آب پایین‌تر بماند.

Ottmann، از منطقه levee، به نفع یک شکست صحبت کرد. او به این گروه گفت: «شما یک خاکریز 67 ساله دارید که آسیب دیده است. ما یک سیستم شکسته داریم – نه فقط در موارد نقض. شاید، به جای وضعیت موجود، آنها، مانند بسیاری از جوامع دیگر در حوزه رودخانه می سی سی پی، نیاز به تغییر داشتند.

هوای شدیدتر افراد بیشتری را در معرض خطر قرار می دهد

در همین حال، خطرات در حال افزایش است. در سراسر غرب میانه، تغییرات آب و هوا باعث ایجاد الگوهای آب و هوایی شدیدتر می شود. باران های شدیدتر آب بیشتری را در دوره های زمانی کوتاه تر به حوزه آبریز می ریزد و سیل های شدید مکرر را ایجاد می کند.

بنجامین می‌گوید: «عادی جدید ما بالا بودن آب است. و زیرساخت‌هایی که روی رودخانه برای انسان‌ها ساخته شده است برای مقابله با این سطوح بالای آب ایجاد نشده است.»

یک مطالعه منتشر شده در Environmental Research Letters در سال 2018 نشان داد که نزدیک به 41 میلیون آمریکایی در معرض خطر طغیان رودخانه ها هستند. و این تعداد احتمالاً در دهه های آینده افزایش خواهد یافت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا