آموزشی

سطوح یادگیری زبان: آنچه برای حرکت به آن نیاز دارید

برای یادگیری یک زبان جدید، باید از همان ابتدا شروع کنید – سطح پایه ای که شما را با ساده ترین واژگان و ساختارهای دستور زبان آشنا می کند. برای فهم سطح زبان خود تست زبان کمبریج را انجام دهید. از اینجا، می توانید به تدریج به سطوح بعدی بروید تا زمانی که به مهارت برسید، و بر اساس پایه ای که ایجاد کرده اید، بسازید.

C1

C1 پنجمین سطح CEFR است و سطح دانش پیشرفته است. در این مرحله شما قادر خواهید بود از زبان خارجی به صورت روان، دقیق و موثر برای اهداف اجتماعی، تحصیلی و حرفه ای استفاده کنید. همچنین باید به گرامر و واژگان تسلط داشته باشید و بتوانید معنای ضمنی متون پیچیده را درک کنید.

در سطح C1، شما باید بتوانید سخنرانی ها و سخنرانی های گسترده را دنبال کنید و بحث های فنی طولانی و پیچیده در زمینه تخصصی خود را درک کنید. شما همچنین قادر خواهید بود ایده ها را روان و خود به خود و بدون جستجوی واضح برای عبارات بیان کنید. وقتی صحبت از دستور زبان می شود، فقط باید گاه به گاه اشتباه کنید.

مهارت های سطح C1

در سطح C1 معمولاً باید بتوانید:

از تمام زمان های گرامری با اطمینان استفاده کنید.

از طیف وسیعی از واژگان، از جمله عبارات اصطلاحی استفاده کنید.

درک ایده های اصلی و ضمنی متون پیچیده در موضوعات عینی و انتزاعی؛

برقراری ارتباط موثر در موقعیت های مختلف؛

متون واضح، با ساختار و جزئیات را در طیف وسیعی از موضوعات تولید کنید.

رسیدن به سطح C1 معمولاً حدود 800-1000 ساعت مطالعه طول می کشد.

C2

C2 ششمین و بالاترین سطح CEFR است و به عنوان سطح مهارت در نظر گرفته می شود. در این مرحله شما به زبان خارجی تسلط بومی خواهید داشت و قادر خواهید بود از آن برای هر هدفی روان، دقیق و موثر استفاده کنید.

در سطح C2، شما باید بتوانید تقریباً هر نوع محتوایی را که با آن مواجه می‌شوید به راحتی درک کنید، اطلاعات مربوط به حتی ناآشناترین و پیچیده‌ترین موضوعات را خلاصه کنید و استدلال‌هایی را در قالب یک ارائه منسجم ارائه دهید. شما باید بتوانید خود را روان و خود به خود بیان کنید و بین معانی در سناریوهای پیچیده تفاوت قائل شوید.

وقتی صحبت از دستور زبان می شود، باید کنترل گرامری مناسبی بر زبان پیچیده داشته باشید، حتی اگر به سختی در مورد آن فکر نمی کنید.

هیچ مهارت خاصی در این سطح وجود ندارد که باید آن را بیاموزید، زیرا بر تسلط بر زبانی که قبلاً می دانید تمرکز دارد.

برای رسیدن به سطح C2 بسته به مهارت‌ها و انگیزه‌های یادگیری فرد، زمان فردی طول می‌کشد، اما در مجموع، حدود 1000-1200 ساعت مطالعه طول می‌کشد.

چرا باید سطح CEFR خود را بدانید؟

دانستن سطح CEFR به چند دلیل مهم است. اولاً، می‌تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید کدام دوره‌ها و مواد یادگیری زبان برای شما مناسب‌تر هستند. برای مثال، اگر می‌دانید که در سطح A2 هستید، می‌خواهید دوره‌ای را انتخاب کنید که برای مبتدیان به‌جای سطح متوسط ​​باشد.

ثانیا، می تواند به شما کمک کند تا پیشرفت خود را در حین یادگیری زبان جدید اندازه گیری کنید. با ردیابی سطح CEFR خود در طول زمان، می‌توانید میزان پیشرفت خود را ببینید و مناطقی را که نیاز به تمرکز بیشتر روی آن‌ها دارید شناسایی کنید.

در نهایت، دانستن سطح CEFR می تواند هنگام درخواست شغل یا تحصیل در خارج از کشور مفید باشد. اگر نیاز به اثبات مهارت خود در یک زبان خارجی دارید، داشتن گواهی یا رونوشت که سطح CEFR شما را نشان می دهد می تواند بسیار مفید باشد.

گواهینامه های CEFR

اگر مایل به دریافت گواهینامه CEFR هستید، می توانید در آزمون زبان معتبر CEFR شرکت کنید. این آزمون‌ها برای سنجش مهارت شما در یک زبان خارجی طراحی شده‌اند و بر اساس نتایج شما سطح CEFR را به شما می‌دهند. برخی از محبوب ترین آزمون های زبان معتبر CEFR عبارتند از

امتحان انگلیسی کمبریج

امتحانات DELF/DALF (فرانسوی)

امتحان DELE (اسپانیایی)

اگر نمی خواهید در آزمون رسمی زبان شرکت کنید، گزینه دیگر دریافت گواهی از طریق یک موسسه معتبر CEFR است. این دوره ها و برنامه هایی را ارائه می دهند که به طور خاص برای کمک به دانش آموزان برای رسیدن به یک سطح CEFR خاص طراحی شده اند.

نمونه‌هایی از موسسات معتبر CEFR شامل دانشگاه کمبریج (انگلیسی) یا موسسه گوته (آلمانی) می‌شود. اینجا را بخوانید تا با موسساتی که در ایران شما می توانند به سطح بالای زبان برسانند آشنا شوید.

دانستن سطح CEFR می تواند برای یادگیری زبان بسیار مفید باشد. نه تنها به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید کدام دوره‌ها و مواد برای شما مناسب‌تر است، بلکه به شما امکان می‌دهد پیشرفت خود را در طول زمان پیگیری کنید و تخمینی از چیزهای دیگری که باید بیاموزید را به شما ارائه می‌دهد.

ما امیدواریم که اکنون درک بهتری از جایی که در سفر یادگیری زبان خود دارید و آنچه برای شروع کار برای رسیدن به سطح هدف CEFR خود نیاز دارید، داشته باشید. فقط به یاد داشته باشید: در حالی که اهداف به شما کمک می کند با انگیزه بمانید، مهم است که هنگام یادگیری سرگرم شوید و فقط روی ضرب الاجل ها تمرکز نکنید.

بنابراین، سفر خود را سرگرم‌کننده نگه دارید (مثلاً با لانگستر) – و امیدواریم که به راحتی به سطح هدف خود برسید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا