سفر و گردشگری

مکانهای دیدنی هند

1.پس‌آب‌های کرالا

شبکه‌ای از تالاب‌های شور و یک مکان زیبای معروف برای بازدید در هند

آب‌های پس‌آب زنجیره‌ای زیبا از دریاچه‌ها و تالاب‌ها در امتداد سواحل دریای عرب هستند و مکانی در هند هستند که قطعاً نباید از دست داد – آنها به‌عنوان مقصد گردشگری شماره یک در هند در نظر گرفته می‌شوند. کشتی‌ها در اینجا شما را به هر جایی می‌برند و حتی می‌توانید یک قایق خانگی برای اقامت در آن کرایه کنید.

در منطقه Kuttanad در آلاپوزا نیز با مسابقات قایق‌نشینی مواجه خواهید شد، جایی که قایق‌های مار را نیز خواهید دید که می‌توانند تا صد پارو را در خود جای دهند. هزاران هوادار در کنار رودخانه صف می کشند و تیم های مورد علاقه خود را تشویق می کنند که فضای عالی را ایجاد می کند.

ده‌ها روستا و اجتماع در سراسر این منطقه وجود دارد که می‌توانید از آنها دیدن کنید و حس واقعی زندگی و فرهنگ روزمره را در این مکان جالب دریافت کنید.

2.معبد هندو Kapaleeshwarar

برج های معبد زمانی بلندترین سازه ها در یکی از قدیمی ترین شهرهای هند بودند.

چنای و ایالت تامیل نادو یکی از معنوی ترین مناطق هند است که دارای معابد و ویرانه های نفیس هندو است. در منطقه میلاپور در چنای (که قبلا به عنوان مدرس شناخته می شد) می توانید معبد شگفت انگیز هندو Kapaleeshwarar را پیدا کنید. این برج با یک گوپورام (برج) رنگین کمان باورنکردنی به لرد شیوا با یک استخر بزرگ در دیوارهایش تقدیم شده است.

در همین نزدیکی، ساحل شلوغ مارینا، دومین ساحل طولانی شهری در جهان، زمینی شلوغ با بازار و فانوس دریایی خاص خود قرار دارد. در کلیسای جامع سن توم در نزدیکی، می توانید در مراسم عشای ربانی شرکت کنید و از مقبره سنت توماس رسولی که در آنجا اقامت دارد بازدید کنید.

3.گوکارنا، کارناتاکا

دورتر از ساحل از ایالت توریستی معروف گوا، منطقه بسیار دست کم گرفته شده کارناتاکا با گوکارنا به عنوان جواهری در تاج آن قرار دارد. فضای آرام و سواحل خیره کننده آن، آن را به مکانی محبوب برای مدارس یوگا و استراحتگاه ها و همچنین کوله گردها تبدیل کرده است. زائران و بازدیدکنندگان به طور یکسان عاشق جشنواره های Shivaratri و Ganesh Chaturthi هستند که در اینجا برگزار می شود.

در حالی که ساحل شهر گوکارنا چیزی برای نوشتن نیست، ساحل کودل در نزدیکی آن مکان زیبایی است که در آن مردم (و گاوها) والیبال بازی می کنند و تا غروب خورشید آواز می خوانند. از آنجا یک پیاده روی کوتاه تا ساحل Om وجود دارد که به دلیل شکل نماد معروف آن نامگذاری شده است. در ادامه، ساحل جهنم کوچک و ساحل بهشت ​​است.

مسافران هر شب در ساحل پارادایس زیر ستارگان می خوابند و ماه را وقتی روشن است و نور بیولومینسانس دریا را وقتی ابرهایی در آسمان و تاریکی آن وجود دارد تماشا می کنند.

4.جودپور

زیبا و باورنکردنی “شهر آبی”

جودپور در راجستان به عنوان “شهر آبی” شناخته می شود زیرا بسیاری از ساختمان های این شهر با رنگ آبی برهمن نقاشی شده اند. ساکنان این کار را انجام دادند تا خود را به عنوان برهمن متمایز کنند.

این تنها تاریخی نیست که در اینجا یافت می شود زیرا قلعه باشکوه مهرانگر را نیز در خود جای داده است. در داخل یکی از بزرگترین قلعه های هند، مجموعه ثروت های شخصی مهاراجا گاج سینگ دوم وجود دارد و تعداد زیادی از آنها وجود دارد که در مجموع بیش از 15000 گنج برای دیدن وجود دارد.

نمایش های فرهنگی در طول روز در مناطق مختلف قلعه برگزار می شود. برای کسانی که خواهان تاریخ بیشتری هستند، کاخ Umaid Bhawan، ساختمان مرمری Jaswant Thada و باغ زیبای ماندور نیز وجود دارد.

5. مسیر جاده ابریشم قدیم

شبکه ای از مسیرهای تجاری باستانی که شرق و غرب را به هم متصل می کرد

بخش هند از مسیر ابریشم که از آناتولی و چین می گذرد، جاده بزرگ سلطنتی است. از تاکسیلا در نزدیکی هیمالیا تا دهانه گنگ در آن سوی کشور ادامه دارد.

شهرهای اصلی که از آن عبور می کند دهلی، الله آباد و پاتنا هستند، بنابراین سفری واقعی در زندگی شمال هند است. درست مانند بسیاری از مسیرهای تجاری از طریق آسیا، مسیر ابریشم قدیمی هند چیزهای زیادی برای ارائه دارد، از مناظر شگفت انگیز گرفته تا فرهنگ های مختلفی که در طول مسیر با آنها روبرو می شوید.

6. Gadi Sagar

یکی از شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری در Jaisalmer

جیسالمر به دلیل ترکیب معماری ماسه سنگی زردش با صحرای تار، به عنوان «شهر طلایی» شناخته می‌شود، تقریباً به‌گونه‌ای که انگار سعی می‌کند خود را پنهان کند. راه نجات این شهر خشک، گادی ساگار است.

این دریاچه دست ساز دروازه طلایی خود را دارد و توسط معابد، زیارتگاه ها و قات ها احاطه شده است. همچنین مکانی زیبا برای تماشای غروب خورشید در برابر مه بیابان که در آب منعکس شده است. چشم عقابی بسیاری از پرندگان مهاجر را در حال تغذیه در دریاچه مشاهده می کند، از نوک قاشق گرفته تا پایه های بال سیاه و غازهای اهلی.

7. پوشکار، هند

یکی از باستانی ترین شهرهای هند و مکانی خیره کننده و خواب آور برای کاوش

شهر پوشکار در حاشیه صحرای ثار و در اطراف دریاچه ای ساخته شده است که به قات هایی تقسیم شده است که برای زائران هندو اهمیت زیادی دارد.

بزرگترین جذابیت دو جشنواره است که در کنار هم برگزار می شوند، مراسم هندوهای Kartik Purnima و جشنواره شتر همراه. بازار شتر و جشنواره برای تشویق تجارت در جشن های مذهبی طراحی شده بود.

به‌علاوه شترهایی که لباس‌های دقیق دارند، مسابقاتی مانند بهترین سبیل، مسابقات ورزشی و نمایش‌های فرهنگی نیز برگزار می‌شود. این یک سرگرمی پر اکشن 8 روزه است که هرگز فراموش نخواهید کرد. عصرها، معابد میزبان مراسم پوجا و نمایش های رقص و همچنین آآرتیس در کنار دریاچه هستند. در طول روزها، زائران پس از سفر طولانی خود به کویر، در دریاچه غسل می کنند تا پاکسازی کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا