سفر و گردشگری

تاکید گزارش سازمان ملل بر اهمیت گردشگری برای بهبود اقتصادی در سال 2022

نقش مهمی که گردشگری در بهبود اقتصادهای ملی و تجارت جهانی ایفا خواهد کرد، در نسخه 2022 گزارش وضعیت اقتصادی و چشم اندازهای جهانی (WESP) توسط سازمان ملل متحد برجسته شده است. WESP با تکیه بر داده های سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، بر اهمیت این بخش برای اقتصاد جهانی و به ویژه برای اقتصادهای در حال توسعه، از جمله کشورهای در حال توسعه جزیره کوچک (SIDS) تاکید می کند.

بعداز انقباض جهانی حدود 3.4 درصد که در سال 2020 و همچنین جهش حدود 5.5 درصدی که اتفاق افتاد ، پیش بینی میشود که در سال 2022 اقتصاد جهانی تقریبا 4 درصد و بعد از آن در سال 2023 حدود 3.5 درصد رشد خواهد داشت. بعد از سوخت و مواد شیمیایی، گردشگری سومین مورد در اقتصاد کشورهای بزرگ کشور شناخته شد ، و با شناخت نقش گردشگری به عنوان منابع اشتغال و توسعه های اقتصادی ، انتظار میرود که در همه مناطق جهان این رشد با بهبود روبرو شود.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیر کل سازمان جهانی تجارت جهانی، گفت: «توقف ناگهانی گردشگری بین‌المللی ناشی از همه‌گیری، بر اهمیت این بخش برای اقتصاد ملی و معیشت افراد تأکید کرده است. گزارش شاخص سازمان ملل از داده‌ها و تحلیل‌های UNWTO برای ارزیابی هزینه‌های کاهش گردشگری استفاده می‌کند و نشان می‌دهد که راه‌اندازی مجدد گردشگری در سال ۲۰۲۲ و پس از آن چقدر اهمیت خواهد داشت.

مشاغل، رشد اقتصادی و برابری همه ضربه خورده اند

آخرین ویرایش گزارش وضعیت اقتصادی و چشم‌انداز جهانی سازمان ملل متحد از داده‌های کلیدی UNWTO در مورد ورود گردشگران بین‌المللی و دریافت‌های گردشگری استفاده می‌کند تا نشان دهد که چگونه تأثیر همه‌گیری فراتر از خود بخش احساس شده است. ورود گردشگران بین‌المللی در سال 2020 73 درصد کاهش یافت و به سطحی کاهش یافت که در 30 سال گذشته مشاهده نشده بود. و در حالی که گردشگری در سه ماهه سوم سال 2021 بهبود مختصری را به ثبت رساند، ورودهای بین المللی بین ژانویه تا سپتامبر 2021 همچنان 20 درصد کمتر از سطح 2020 و 76 درصد کمتر از سطح 2019 بود (نتایج سال 2021 کامل که توسط UNWTO در 18 ژانویه منتشر می شود).

عبارت بحران تاثیرات منفی و مخربی بر روی اشتغال هایی از جمله خدمات مسافرتی، مهمان نوازی و نیز تجارت خرده فروشی گذاشته است. این تاثیرات به صورت نامتناسبی روی گروهای آسیب پذیری مانند کارگر های جوان و مهاجر، و کارگرانی که سطح تحصیلاتی و مهارت های پایینی نسبت به بقیه داشته اند، نیز تاثیر گذاشته است. شدید شدن شکاف های جنسیتی مخصوصا در کشورهایی که در حال توسعه هستند مشهود بوده است و خانم ها در مقایسه با مردها ، کاهش بیشتری در مشاغل و مشارکت نیروی کار هستند.

عوامل تاثیر گذار بر توریسم و گردشگری

  • فضاهای سیاسی
  • رشد اقتصادی و گسترش یک مقصد گردشگری
  • ماهیت صنعت مهمان نوازی
  • شرایط زیر ساختی
  • ماهیت مکان های جذب

تنوع برای بازیابی

با تحلیل بیشتر نقش این بخش در بهبود اقتصادی، گزارش سازمان ملل خاطرنشان می کند که بسیاری از مقاصد، به ویژه کشورهای وابسته به گردشگری، باید در طول سال 2022 و پس از آن، گردشگری خود را متنوع کنند. این نشریه با تکیه بر تحلیل UNWTO، نشان می دهد که چه تعداد مقاصد در حال توسعه گردشگری داخلی و روستایی هستند تا به اقتصادهای محلی در مناطق روستایی و افسرده کمک کنند تا اشتغال زایی و حفاظت از منابع طبیعی و میراث فرهنگی را تقویت کنند و در عین حال زنان، جوانان و بومیان را توانمند کنند. مردم علاوه بر این، گزارش اشاره می‌کند که چگونه کشورهای در حال توسعه جزیره‌های کوچک می‌توانند گام‌هایی بردارند تا اطمینان حاصل شود که مشاغل و کارگران محلی بیشتر از مزایای اقتصادی گردشگری بین‌المللی را حفظ می‌کنند، به عنوان مثال اشاره می‌کند که این «نشت گردشگری» معادل ۸۰ درصد از کل پولی است که توسط گردشگری خرج می‌شود. گردشگران در منطقه کارائیب

توقف ناگهانی گردشگری بین‌المللی ناشی از همه‌گیری، بر اهمیت این بخش برای اقتصاد ملی و معیشت افراد تاکید کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا