سفر و گردشگری

مکانهای جالب و دیدنی گرجستان

1. کاختی

آیا می دانستید که دلستر در گرجستان اختراع شده است؟

و حتی امروزه گرجی ها واقعاً عاشق دلستر خود هستند. تقریباً هر خانواده ای که ملاقات می کنید در زیرزمین خود مقداری تخمیر دارد. جای تعجب نیست که منطقه کاختی گرجستان به سرعت به دلیل ارائه برخی از بهترین – و مقرون به صرفه ترین – دلستر در جهان مشهور می شود. ناگفته نماند، این یکی از زیباترین مکان های دیدنی در گرجستان به تنهایی است.

محبوب ترین راه برای گشت و گذار در بسیاری از دلستر سازی های کاختی، بخشی از یک سفر یک روزه سازمان یافته از تفلیس است. من این تور گروهی یک روزه دلستر را پیشنهاد می کنم که بیش از 100 بررسی عالی دارد و راه اندازی آن بسیار مقرون به صرفه است.

اگر زمان بیشتری دارید، می توانید با صرف چند شب در کاوش در روستاها و شهرهای متعدد در این منطقه بزرگ، در مناظر باشکوه منطقه غوطه ور شوید.

اگر عاشق دلستر نیستید، هنوز هم می‌توانید از مجموعه صومعه دیوید گارجا (David Gareja) قرن ششم، یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای بازدید در گرجستان اروپا دیدن کنید.

2. کوتایسی

کوتایسی با وجود اینکه از نظر فنی یکی از بزرگترین شهرهای گرجستان است، در مقایسه با تفلیس بسیار کوچک است. با این حال، کوتایسی جذاب است و به اندازه کافی برای انجام – صومعه‌ها، کلیساها و رستوران‌ها – ارائه می‌دهد تا یک یا دو شب از آن بازدید کنید. به علاوه، کوتایسی پایگاه عالی برای سفرهای یک روزه به شگفتی‌های اطراف مانند مارتویلی دره است.

همچنین اگر با یکی از تعداد فزاینده پروازهای موجود از سرزمین اصلی اروپا وارد یا حرکت کنید، کوتایسی ممکن است در برنامه سفر گرجستان شما قرار گیرد.

3. آنانوری

در حدود 70 کیلومتری شمال تفلیس، مجموعه قلعه باورنکردنی آنانوری قرار دارد که مقصدی در گرجستان برای بسیاری از گردشگران است. بنای قرن هفدهمی از حملات متعدد در طول قرن ها جان سالم به در برده است و در تضاد خیره کننده ای با رودخانه آراگوی که مشرف به آن است قرار گرفته است.

می توانید از چندین کلیسای مختلف در مجموعه کوچک دیدن کنید یا از یکی از برج های دیده بانی بالا بروید تا منظره ای منحصر به فرد از محیط اطراف داشته باشید. آنانوری را می توان به راحتی به عنوان یک سفر یک روزه از تفلیس کاوش کرد و اغلب با بازدید از کازبگی ترکیب می شود و به شما این امکان را می دهد که چندین مورد از بهترین مکان های گرجستان را در یک روز بررسی کنید.

4. شهر غار باستانی Uplistsikhe

تنها یک ساعت دورتر از تفلیس و چند کیلومتر خارج از گوری، یکی دیگر از نقاط دیدنی گرجستان را خواهید دید: غارهای باورنکردنی اوپلیستیسخه (که گاهی اوقات “Uflistsikhe” نوشته می شود).

یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های گرجستان، “شهر غار” Uplistiskhe، پایتخت پادشاهی باستانی کارتلی بود و برای این واقعیت جذاب بود که بعدها مکانی بود که مسیحیان و مشرکان با هم زندگی می کردند.

اگر به بخش غربی گرجستان سفر می کنید، Uplistiskhe جذابیت خوبی برای از بین بردن رانندگی ایجاد می کند. یا با ترکیب Uplistisikhe و توقف در گوری برای بازدید از قلعه و زادگاه جوزف استالین، یک سفر یک روزه تاریخی گرجستان را از تفلیس انجام دهید.

5. توشتی

اگر فکر می کردید رسیدن به اوشگولی سخت است، فقط منتظر بمانید تا درباره پارک ملی توشتی بشنوید.

این منطقه کوهستانی فوق‌العاده دورافتاده در اکثر اوقات سال بسته است، برف غیرقابل عبور است و تنها تعداد انگشت شماری از مرزبانان آن را اشغال می‌کنند. اما در تابستان، دامداران گرجی گوسفندان خود را می آورند و برای تابستان در توشتی ساکن می شوند.

این به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از مقاصد مورد بحث در گرجستان است و به عنوان یکی از معدود مقاصد گردشگری گرجستان که هنوز از آن بازدید نکرده ام، در فهرست سفرهای شخصی من قرار دارد.

این برای این لیست از جاهایی که در گرجستان باید رفت. با وجود نقاط دیدنی، مقاصد و مکان های منحصر به فرد برای بازدید، تصمیمات بزرگی در پیش دارید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا