آموزشی

چطور کتاب بنویسیم؟ (راهنمای جامع)

1. کتاب خود را مشخص کنید

حتی اگر تصمیم به انتشار سنتی ندارید، من همچنان توصیه می‌کنم که بیشتر عناصر پیشنهادی کتاب ذکر شده در بالا را بررسی کنید، به‌ویژه طرح کلی، زیرا روند نوشتن را بسیار آسان‌تر می‌کند.

طرح کلی کتاب شما بسته به ژانر، سبک نوشتن، موضوع کتاب و روش شما بسیار متفاوت خواهد بود.

با این حال، ساختارهای آزمایش شده و واقعی وجود دارد که در کتاب های غیرداستانی وجود دارد. در اینجا چند ساختار پیشنهادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:

مقدمه. بیشتر کتاب‌های غیرداستانی شامل یک مقدمه کوتاه (2000 تا 3000 کلمه) هستند. آنها معمولاً مشکل اصلی را که در کتاب روی آن تمرکز خواهید کرد، ترسیم می کنند. آنها همچنین ممکن است شما را به عنوان نویسنده و مرجع شما معرفی کنند، و همچنین راه حل منحصر به فردی را که خوانندگان را در کتاب خود راهنمایی می کنید، بیان کنند.

8-10 فصل. فصل‌های کتاب غیرداستانی عمیق‌تر به مشکل می‌پردازند و اصول یا مراحلی را برای حل آن مشکل ارائه می‌دهند. فصل‌ها می‌توانند ساختارهای مختلفی داشته باشند، اما در اینجا مورد علاقه شخصی من است که اغلب توسط مالکوم گلدول استفاده می‌شود:

داستان افتتاحیه

تحلیل داستان

اصل جهانی

داستان پایانی (ممکن است پایان داستان آغازین باشد)

نتیجه. نتیجه‌گیری‌ها معمولاً مشکل را مجدداً بیان می‌کنند و نشان می‌دهند که چگونه آن مشکل را حل کرده‌اید، که اغلب با یک داستان پایانی و فراخوانی برای اقدام به پایان می‌رسد تا خواننده را تشویق کند که بیرون برود و ایده‌هایی را که به اشتراک گذاشته‌اید استفاده کند.

آسان درست است؟ دقیقاً نه، اما ایجاد این طرح کلی، بقیه مراحل نوشتن را بسیار آسان تر می کند. حتی اگر تغییر کند، منبعی خواهید داشت که به شما کمک می‌کند وقتی نوشتن سخت می‌شود، گیر نکنید.

اگر الگویی برای طرح کلی خود و همچنین راهنمای گام به گام فرآیند نوشتن کتاب می‌خواهید، یک کپی از برنامه‌ریز برنامه نوشتن ما دریافت کنید. این دقیقاً همان روندی است که من برای نوشتن پانزده کتاب از آن استفاده کرده‌ام و هزاران نویسنده دیگر در جامعه ما از آن استفاده کرده‌اند تا کتاب خود را با یک برنامه‌ریزی زیبا و روزانه تمام کنند. برنامه ریز را اینجا بررسی کنید.

2. یک ضرب الاجل تعیین کنید

این یکی ممکن است شما را شگفت زده کند. زیرا اکثر مردم فکر می کنند وقتی ایده خود را آماده کردید، باید شروع به نوشتن کنید.

جواب منفی. حتی نزدیک نیست.

قدم بعدی تعیین ضرب الاجل برای زمانی است که می خواهید اولین پیش نویس کتاب خود را به پایان برسانید. اما ممکن است از خود بپرسید که در وهله اول چقدر طول می کشد تا یک کتاب بنویسید؟

مهلت خود را برای چه مدت باید تعیین کنید؟

برخی از افراد از NaNoWriMo یا ماه ملی رمان نویسی برای تعیین ضرب الاجل خود برای آنها استفاده می کنند و در سی روز نوامبر 50000 کلمه کتاب می نویسند. همانطور که گفته شد، برای اکثر مردم بسیار چالش برانگیز است که یک کتاب را در سی روز تمام کنند.

از سوی دیگر، استیون کینگ گفت که پیش نویس اول یک کتاب نباید بیش از یک فصل طول بکشد، بنابراین سه ماه. با تمام احترامی که برای استفن کینگ قائلم، فکر می کنم این برای اکثر مردم کمی سریع است.

ما به مردم 100 روز فرصت می دهیم، که به نظر می رسد برای نوشتن اولین پیش نویس بدون پرت شدن از هر چیز دیگری که دنیا می خواهد شما روی آنها تمرکز کنید (نگاه کردن به شما، رسانه های اجتماعی) کافی است.

بنابراین، یک یا دو هفته به خود فرصت دهید تا آماده شوید، سپس مهلت خود را برای حدود 100 روز پس از آن تعیین کنید.

شما بروید! اکنون یک مهلت دارید تا کتاب خود را تمام کنید!

3. ضرب الاجل خود را به تعداد کلمات هفتگی و روزانه تقسیم کنید

شما نمی توانید تمام شب را بکشید و نوشتن یک کتاب را تمام کنید. به من اعتماد کن، من تلاش کردم!

در عوض، شما باید ضرب الاجل خود را به مهلت های کوچکتر، هفتگی و روزانه تقسیم کنید تا بتوانید در طول دوره نوشتن خود پیشرفت اندازه گیری کنید.

این مرحله به کمی ریاضی نیاز دارد. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است تا بتوانید در واقع در مسیر خود بمانید:

هدف ایده‌آل شمارش کلمات کتاب خود را مشخص کنید (راهنمای شمارش کلمات ما را بررسی کنید)

مشخص کنید چند هفته تا مهلت شما باقی مانده است (مثلاً 100 روز = 14.5 هفته)

تعداد کل کلمات کتاب خود را بر تعداد هفته ها تقسیم کنید (به عنوان مثال 45000 ÷ 14.5 = 3103 کلمه در هفته)

بعد، مشخص کنید که چند روز در هفته قرار است بنویسید (مثلاً 5 روز در هفته)

در نهایت، هدف تعداد کلمات هفتگی خود را بر تعداد روزهایی که می نویسید تقسیم کنید تا هدف تعداد کلمات روزانه خود را بدست آورید (مثلاً 3,103 ÷ 5. = 621 کلمه در روز)

اگر بتوانید تمام ضرب‌الاجل‌های هفتگی و روزانه خود را انجام دهید، می‌دانید که آخرین ضرب‌الاجل خود را در پایان می‌نویسید.

P.S. اگر موضع گیری کنید و نتیجه ای را تعیین کنید، احتمال اینکه در واقع ضرب الاجل های خود را رعایت کنید، بسیار بیشتر است، که در ادامه در مورد آن صحبت خواهم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا