آموزشی

نحوه خرید آیفون یا گوشی اندرویدی جدید در سال 2022

اندازه صفحه نمایش

همه گوشی‌ها در چند سال گذشته به‌طور پیوسته بزرگ‌تر شده‌اند، به‌طوری‌که آیفون 13 پرو مکس با اندازه 6.68 اینچی و گلکسی اس 21 اولترا با اندازه 6.8 اینچ عرضه می‌شود. گوشی‌های کوچک دیگر چندان رایج نیستند، اما اگر نمی‌خواهید صفحه‌نمایش بزرگی در جیب‌هایتان باشد، چند گزینه وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

در سمت آیفون، بهترین گزینه شما آیفون 13 مینی است. با 5.4 اینچ، صفحه نمایش آن بسیار کوچکتر از برادران بزرگتر است، اما همچنان جدیدترین پردازنده ها را در خود جای داده و سرعت 5G فوق العاده بالایی را ارائه می دهد. از طرف دیگر، آیفون SE از نظر اندازه مشابه است، اما مشخصات آن کاهش یافته است و قیمت مقرون به صرفه تری دارد.

مراقب ویژگی هایی مانند زوم اپتیکال (به جای دیجیتال)، حالت شب برای تصاویر بهتر در نور کم و تثبیت کننده اپتیکال تصویر باشید. گاهی اوقات ممکن است این ویژگی ها واضح نباشند و قضاوت در مورد عملکرد دوربین فقط با نگاه کردن به مشخصات ممکن نباشد. اگر واقعاً به مهارت های عکاسی گوشی خود اهمیت می دهید، قبل از اینکه پول خود را خرج کنید، کمی وقت بگذارید و به بررسی ها نگاه کنید و ببینید دوربین آن چگونه عمل می کند.

عمر باتری

اکثر تلفن‌ها، از بودجه‌ای گرفته تا پرچم‌داران برتر، می‌توانند بیشتر یک روز را با یک بار شارژ دوام بیاورند. تلفن‌های بزرگ‌تر ممکن است باتری‌های بزرگ‌تری داشته باشند، اما صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و اغلب پردازنده‌های قدرتمندتری نیز دارند، بنابراین به سرعت آن آب اضافی را می‌کشند. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • همیشه برنامه ریزی کنید که گوشی خود را یک شبه شارژ کامل کنید.
  • به دنبال ویژگی‌هایی مانند شارژ سریع باشید که به تلفن شما اجازه می‌دهد در مدت زمان کوتاهی قدرت زیادی را به خود اختصاص دهد. بررسی کنید که آیا تلفن شما دارای شارژر سریع‌تر سازگار است، زیرا ممکن است یک دوشاخه USB قدیمی از آن پشتیبانی نکند.
  • اگر از کارهای سخت تری مانند بازی یا پخش ویدیو اجتناب کنید، باتری شما بیشتر دوام می آورد. پایین نگه داشتن روشنایی صفحه نیز به شما کمک می کند.

عملکرد پردازنده

گوشی های رده بالا دارای پردازنده های قدرتمند به همراه 12 گیگابایت رم هستند. کافی است این گوشی‌ها هر کاری را بدون عرق کردن انجام دهید، اما برای داشتن عملکرد عالی نیازی به خرج کردن پول در سطح پرچمدار ندارید.

اکثر تلفن‌های میان رده مناسب، قدرت کافی برای رفع تمام نیازهای روزمره شما را ارائه می‌دهند. همچنان می‌توانید تقریباً هر بازی را از فروشگاه Google Play انجام دهید و عکس‌های با وضوح بالا را در برنامه‌هایی مانند Snapseed ویرایش کنید. چیزهای کمی وجود دارد که بتوانید در اکثر تلفن های میان رده استفاده کنید که آنها نتوانند از عهده آن برآیند.

همانطور که به سمت انتهای طیف بودجه حرکت می کنید، متوجه کاهش سرعت در مواردی مانند بازی خواهید شد. بازی‌های سه‌بعدی سخت‌تر ممکن است لکنت‌تر به نظر برسند و حتی ممکن است به‌طور غیرمنتظره‌ای متوقف شوند. با این حال، کارهای اساسی مانند ارسال ایمیل، گوش دادن به Spotify و مرور اینستاگرام نباید مشکلی ایجاد کنند.

چقدر حافظه نیاز دارید؟

اکثر گوشی‌ها، حتی گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه، با حداقل 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شوند که ممکن است 10 گیگابایت آن توسط برنامه‌های از پیش نصب‌شده و سیستم‌عامل گوشی اشغال شود. اگر هیچ وقت قصد ندارید ویدیویی ضبط کنید و بازی برای شما مناسب نیست، 32 گیگابایت ممکن است کافی باشد، اما در غیر این صورت باید 64 گیگابایت را حداقل در نظر بگیرید.

تلفن های رده بالا به ویژه آنهایی که می توانند ویدیوهای 4K با کیفیت بالا ضبط کنند ظرفیت 256 گیگابایت یا بیشتر را ارائه می دهند. با این فضای زیاد، به سختی لازم است در مورد پاک کردن فایل های قدیمی دو بار فکر کنید.

اگر گوشی از کارت‌های microSD پشتیبانی می‌کند، موضوع متفاوت است، زیرا این روزها می‌توانید کارت‌های microSD 32 گیگابایتی (یا بزرگ‌تر) را با پول بسیار کمی انتخاب کنید و اگر یکی از آن‌ها در گوشی شما قرار بگیرد، میزان فضای ذخیره‌سازی شما به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

ویژگی های جایزه

بسیاری از این ویژگی‌ها اکنون در گوشی‌هایی با قیمت‌های مختلف رایج هستند و ارزش آن را دارند که هنگام خرید در نظر داشته باشید.

  • اسکنر اثر انگشت یا قفل چهره: یک اسکنر ممکن است در پشت باشد یا حتی به صورت نامرئی در نمایشگر تعبیه شده باشد. امنیت بیومتریک، همانطور که به آن گفته می شود، از به خاطر سپردن یک پین امن تر است.
  • مقاوم در برابر آب: آیا اغلب در باران تماس می گیرید؟ به دنبال تلفنی باشید که حداقل دارای رتبه IP67 باشد تا از آب و نوشیدنی های ریخته شده در امان بماند.
  • شارژ بی‌سیم: این قابلیت در بسیاری از تلفن‌ها موجود است، با برخی از آنها تا زمانی که از پد شارژ سازگار استفاده می‌کنید، سرعت شارژ بی‌سیم سریع‌تری را ارائه می‌دهند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا