توریستی بین المللی

جاذبه گردشگری چیست + انواع آن

جاذبه گردشگری چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد انواع مختلف جاذبه های توریستی تحقیق کنیم، ابتدا باید بدانیم که جاذبه گردشگری چیست.

یک جاذبه توریستی که اغلب به عنوان جاذبه بازدیدکننده نیز نامیده می شود، مکان دیدنی است که معمولاً توسط گردشگران بازدید می شود.

نوشته های مشابه

یک جاذبه گردشگری معمولاً در یکی از مناطق زیر برای گردشگر ارزش دارد:

  • اهمیت تاریخی
  • ارزش فرهنگی
  • اهمیت سیاسی
  • طبیعت
  • زیبایی طبیعی یا ساخته شده
  • اوقات فراغت
  • تفریح ​​و سرگرمی

چرا جاذبه های گردشگری مهم هستند؟

بخش مهمی از اقتصاد گردشگران و باز دیدکنندگان را جاذبه های گردشگری تشکیل داده است. اقتصاد بازدیدکننده فعالیت ها و هزینه های عرضه محصولات و نیز خدمات برای بازدیدکنندگان که توسط بخش های دولتی و خصوصی تامین میشوند را شامل میشود. سهم قابل توجهی در صنعت گردشگری مربوط به جاذبه های گردشگری میشود که اغلب از مزیت های اقتصادی گردشگری بهره مند میشوند و فرهنگ ها و میراث ومحیط زیست های محلی را رواج میدهند. که این کار باعث میشود که محافظت از محیط زیست افزایش یافته و تاثیرات مثبتی بر گردشگری داشته باشد. برای مثال از بهترین جاذبه های گردشگری آلمان می توان به هایدلبرگ اشاره کرد.

با این حال، مهم است که جاذبه های گردشگری به خوبی مدیریت شوند. اگر مدیریت ضعیف اتفاق بیفتد، جاذبه های گردشگری می توانند اثرات نامطلوبی بر جامعه محلی، اقتصاد و (به طور معمول) محیط زیست داشته باشند. بنابراین، ضروری است که برنامه ریزی گردشگری مناسب انجام شود و اقدامات گردشگری پایدار در هنگام توسعه و مدیریت عملیات یک جاذبه گردشگری اتخاذ شود.

https://charbzaban.com/%d9%85%d9%87%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%aa-%d8%aa%d9%88%d8%b1%db%8c%d8%b3%d8%aa/%d8%ac%d8%a7%d8%b0%d8%a8%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%db%8c%d8%af%d9%86%db%8c-%d8%a2%d9%84%d9%85%d8%a7%d9%86.html

نقش جاذبه های گردشگری چیست؟

جاذبه های گردشگری بخش مهمی از صنعت گردشگری است.

برخی از جاذبه های توریستی عمدتاً برای ارائه سرگرمی در آنجا هستند، مانند پارک های موضوعی و باغ وحش ها.

سایر جاذبه های گردشگری علاوه بر جنبه های دیگر مانند آموزش، سرگرمی را نیز فراهم می کنند. نمونه هایی از جاذبه های گردشگری آموزشی ممکن است شامل موزه ها و نمایشگاه ها باشد.

انواع دیگر جاذبه های گردشگری ممکن است تفریح، مهمان نوازی و رویدادهای خاص را تسهیل کنند.

جاذبه های ورزشی

یکی از محبوب ترین انواع جاذبه های گردشگری، رویدادهای ورزشی است. جاذبه های ورزشی بخش مهمی از صنعت گردشگری ورزشی را تشکیل می دهند.

در حالی که یک جاذبه ورزشی ممکن است همیشه دارای یک زیرساخت دائمی نباشد، مانند بسیاری از انواع جاذبه های گردشگری که تاکنون در مورد آنها صحبت کردیم، رویدادهای ورزشی قطعاً در نوع خود جاذبه هستند!

سه نوع اصلی از جاذبه های ورزشی وجود دارد: تورهای تماشایی، شرکتی و تورهای استادیوم.

تماشای جاذبه های ورزشی

بسیاری از مردم برای بازدید از جاذبه های ورزشی انتخاب می کنند زیرا می خواهند در یک مکان ورزشی تماشا کنند. آنها ممکن است متوجه نباشند که اینها انواع جاذبه های توریستی هستند، اما در واقع آنها هستند!

ورزش های مختلفی در سرتاسر جهان وجود دارد که پذیرای تماشاگران هستند. اینها از رویدادهای بزرگ و بین المللی (مانند جام جهانی فوتبال یا ویمبلدون)، تا رویدادهای محلی کوچک (به تیم محلی کریکت یا مسابقات شنا مدرسه فکر کنید) را شامل می شود.

جاذبه های ورزشی شرکت کننده

سایر افراد برای شرکت در ورزش از جاذبه های ورزشی دیدن می کنند.

افراد ممکن است با انجام یک اردوی ورزشی که مخصوصاً در بین کودکان و جوانان در ایالات متحده محبوبیت دارد، شرکت در ورزش را انتخاب کنند.

برای مثال، افراد دیگر ممکن است به تعطیلات یوگا یا یک سفر گلف بروند.

افراد دیگر ممکن است برای یک رویداد ورزشی خاص که امیدوارند در آن شرکت کنند، مانند یک مسابقه شنا یا یک مسابقه دو، به مقصدی سفر کنند.

جاذبه های ورزشی مختلفی وجود دارد که گردشگران را از سراسر جهان به شرکت در ورزش دعوت می کند.

تورهای استادیوم

تورهای مربوط به استادیوم از آخرین نمونه های جاذبه های ورزشی می باشد. این تورها در کل جهان از محبوبیت ویژه ای برخودار هستند، به خصوص در بین افرادی که طرفدار تیم هایی هستند که در این مکان ها ساکن هستند. به این نکته توجه داشته باشید که تورهای استادیوم در صورتی که اتفاقات معروفی در آنجا رخ داده باشد محبوب و قابل توجه هستند. این تورها معمولا در استادیوم های فعال و از پیش استفاده شده انجام می پذیرد. اغلب این نوع تورها در استادیوم هایی که بدون استفاده هستند بیشتر برگزار میشوند و همچنین به موزه تبدیل میشوند که در آنها نمایشگاه ها و اطلاعاتی به نمایش گذاشته میشوند.

رویدادهای خاص

رویدادهای ویژه بسیاری در سراسر جهان رخ می دهد که به عنوان انواع جاذبه های گردشگری طبقه بندی می شوند.رویدادهای ویژه در اشکال و اندازه‌ها وجود دارند و انواع مختلف رویدادهای ویژه که می‌توان سازماندهی کرد پایانی ندارد. با این حال، رایج ترین انواع رویدادهای خاص یا بازارها، جشنواره ها و رژه ها، نمایشگاه ها یا مکان های سرگرمی هستند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا