متفرقه

معرفی 12 فیلم وسترن 

1. یک ساله (1947)

– کارگردان: کلارنس براون

– متاس امتیاز: 89

– مدت زمان: 128 دقیقه

گریگوری پک نقش یک کهنه سرباز جنگ داخلی را بازی می کند که در مزرعه ای فلوریدا به همراه همسرش با بازی جین وایمن و پسرشان با بازی کلود ژرمن جونیور کار می کند که یک بچه حنایی یتیم را برای همراهی به فرزندی قبول می کند. وایمن که اولین همسر رئیس جمهور سابق رونالد ریگان بود، چندین دهه بعد در سریال تلویزیونی پربیننده “Falcon Crest” به ایفای نقش پرداخت.

2. خوب، بد و زشت (1967)

– کارگردان: سرجیو لئونه

– متاس امتیاز: 90

– مدت زمان: 161 دقیقه

در وسترن اسپاگتی حماسی، کلینت ایستوود، لی ون کلیف، و الی والاک به عنوان شخصیت های خشن که به دنبال طلای کنفدراسیون هستند، بازی می کنند. سرجیو لئونه کارگردان ایتالیایی انگلیسی صحبت نمی کرد و مجبور بود برای برقراری ارتباط با بازیگران انگلیسی زبان خود از مترجم استفاده کند. این فیلم بخشی از یک سه گانه با «یک مشت دلار» در سال 1964 و «برای چند دلار بیشتر» در سال 1965 است.

3. هیچ کشوری برای پیرمردها (2007)

– کارگردانان: ایتان کوئن، جوئل کوئن

– متاس امتیاز: 91

– مدت زمان: 122 دقیقه

تامی لی جونز، خاویر باردم و جاش برولین در این وسترن ایفای نقش می‌کنند، که زمانی شروع می‌شود که یک معامله مواد مخدر توسط یک شکارچی قطع می‌شود. «کشوری برای پیرمردها نیست» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شد و باردم جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برد و اولین بازیگر اسپانیایی برنده اسکار شد.

4. The Rider (2018)

– کارگردان: Chloé Zhao

– متاس امتیاز: 92

– مدت زمان: 104 دقیقه

کلوئه ژائو کارگردانی این درام وسترن را برعهده دارد که برادی ژاندرو، مرد جوانی است که پس از آسیب مغزی که باعث توقف حرفه‌اش در بازی‌سازی در بازی می‌شود، در تلاش برای یافتن هدف خود است. «سوار» برنده جایزه سینمای هنر در جشنواره کن 2017 شد.

5. ریو براوو (1959)

– کارگردان: هوارد هاکس

– متاس امتیاز: 93

– مدت زمان: 141 دقیقه

کلانتری با بازی جان وین با شهر مست، با بازی دین مارتین، تیم می شود. معاون سالخورده ای به نام استامپی با بازی والتر برنان. و یک گاوچران جوان با بازی ریکی نلسون برای کمک به نگه داشتن برادر قاتل یک دامدار ثروتمند در زندان. هاوارد هاکس، کارگردان، نلسون را در این فیلم نمی‌خواست و عمداً خطوط خود را به حداقل رساند، اما بعداً پذیرفت که حضور بت نوجوان جوان در بازیگران، میلیون‌ها دلار به گیشه‌آفیس آن اضافه کرد.

6. مربی استیج (1939)

– کارگردان: جان فورد

– متاس امتیاز: 93

– مدت زمان: 96 دقیقه

داستان مسافرانی که در یک کالسکه با حمله هندی ها تهدید می شوند، اولین نقش اصلی فیلم جان فورد از جان وین است که به عنوان یک اضافی، بدلکار و بازیگر در تولیدات کم هزینه دیگر کار کرده بود. وین کلاه کابوی خود را به سر می‌گذاشت، کلاهی که تا سال 1959 در چندین فیلم وسترن به استفاده از آن ادامه داد، زمانی که شروع به فروپاشی کرد.

7. مک کیب و خانم میلر (1971)

– کارگردان: رابرت آلتمن

– متاس امتیاز: 93

– مدت زمان: 120 دقیقه

وارن بیتی و جولی کریستی نقش یک قمارباز و صاحب فاحشه خانه را بازی می کنند که به عنوان شرکای تجاری در یک شهر دورافتاده غربی که در معرض خطر ثروت معدنی قرار دارد، متحد می شوند. کارگردان رابرت آلتمن به بیش از 50 نفر دیگر گفت که تصمیم بگیرند چه شخصیت محلی را می خواهند بازی کنند، مانند آرایشگر یا بارمن، لباس های خود را انتخاب کنند و در آن شخصیت برای سه ماه فیلمبرداری در نزدیکی ونکوور، بریتیش کلمبیا، در کانادا زندگی کنند.

8. The Gunfighter (1950)

– کارگردان: هنری کینگ

– متاس امتیاز: 94

– مدت زمان: 85 دقیقه

گریگوری پک نقش جیمی رینگو را بازی می‌کند، یک تفنگ‌باز که به همسرش می‌خورد. اگرچه به نظر می رسد مشکلات همه جا او را دنبال می کند، او امیدوار است که او را متقاعد کند که اصلاح کرده است و او را دوباره به دست آورد.

9. جستجوگران (1956)

– کارگردان: جان فورد

– متاس امتیاز: 94

– مدت زمان: 119 دقیقه

جان وین نقش یک سرباز کهنه سرباز ارتش کنفدراسیون را بازی می کند که سرخپوستان کومانچی را که خانواده او را قتل عام کردند، مزرعه آنها را سوزاندند و خواهرزاده جوانش را ربودند، ردیابی می کند. جان فورد اصرار داشت سرخ‌پوستان آمریکایی را برای بازی در نقش‌های کومانچی استخدام کند، اگرچه تقریباً همه بازیگران آن نقش‌ها ناواهو هستند و زبان، لباس و رقص‌ها نیز ناواهو هستند.

10. مردی که لیبرتی والانس را شلیک کرد (1962)

– کارگردان: جان فورد

– متاس امتیاز: 94

– مدت زمان: 123 دقیقه

هنگامی که سناتور آمریکایی رانسه استودارد برای شرکت در مراسم تشییع جنازه به غرب باز می گردد، مجبور می شود گذشته خود را بازگو کند، از جمله حقیقت در مورد قتل یک قانون شکن بدنام. این فیلم سیاه و سفید را جان فورد کارگردانی کرده و جیمز استوارت، جان وین و ورا مایلز در آن ایفای نقش می کنند.

11. دسته وحشی (1969)

– کارگردان: Sam Peckinpah

– متاس امتیاز: 97

– مدت زمان: 135 دقیقه

ویلیام هولدن و ارنست بورگنین نقش اعضای باندی را بازی می‌کنند که به مکزیک می‌روند تا آخرین دزدی را انجام دهند، در حالی که غرب آمریکای سنتی در اوایل قرن بیستم در حال مرگ است. این فیلم از بیش از 90000 گلوله خالی استفاده کرد و برادران وارنر در مطالب تبلیغاتی فیلم گفت که این مهمات بیشتر از مهمات استفاده شده در انقلاب مکزیک است. شما می توانید لیست بهترین فیلم های جنگی را که برای شما آماده کرده ایم ببینید.

12. گنجینه سیرا مادره (1948)

– کارگردان: جان هیوستون

– متاس امتیاز: 98

– مدت زمان: 126 دقیقه

دو آمریکایی بی پول – فرد دابز با بازی همفری بوگارت و باب کرتین با بازی تیم هولت به سفری برای جستجوی طلا می روند و یک کاوشگر مسن تر به نام هاوارد به آنها ملحق می شود. کارگردان جان هیوستون برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد و پدرش والتر هیوستون که نقش هاوارد را بازی می کرد برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. بوگارت برای بازی در نقش دابز نامزد نشد، که به عنوان یک تنبل تلقی می شد.

در کنار معرفی فیلم های بالا بهترین فیلم طنز هندی را هم به شما توصیه می کنیم که ببینید. با کمک آن می توانید روحیه خود را شاد نگه دارید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا