متفرقه

راه های داشتن سبک زندگی سالم

1. آب بیشتری بنوشید. هیدراته کردن خود برای بسیاری از فعالیت ها و مزایای فیزیکی و بیولوژیکی مهم است. برخی از فواید هیدراته ماندن شامل کاهش وزن، کشش پوست، تعادل خلق و خو، کنترل دما و بسیاری از فواید دیگر است. مقدار مصرف آب در روز برای مردان حدود ۱۳ فنجان (۳ لیتر)و برای زنان حدود ۹ فنجان (۲.۲ لیتر)است.

2. یک شب خوب بخوابید. شما باید به اندازه کافی بخوابید زیرا می تواند استرس شما را کاهش دهد و انرژی روز بعد را به شما بدهد. هنگامی که 18 ساله می شوید، به 7 تا 9 ساعت خواب در روز نیاز دارید. اگرچه ممکن است 6 تا 11 ساعت همچنان مناسب باشد، 7 تا 9 ساعت خواب برای فواید سلامتی توصیه می شود.

3. از تلفن خود دور بمانید. زمان بیش از حد تلفن می تواند دید شما را کاهش دهد، منجر به حالت بد بدنی شود و می تواند فعالیت های اجتماعی شما را در خارج از تلفن محدود کند. مردم کاهش زمان صرف شده با تلفن را یک رژیم غذایی تلفن همراه می دانند، که توصیه می کند تا حد ممکن از تلفن دور بمانید زیرا مزایای بسیاری را به شما می دهد.

4. سیگار را ترک کنید. سیگار کشیدن عادتی است که باعث بسیاری از بیماری های کشنده می شود. آسیب های ناشی از استعمال دخانیات شامل بیماری های تنفسی، سرطان ریه، کاهش جریان خون و موارد دیگر است که احتمالاً منجر به مرگ می شود. پرهیز یا عدم شروع سیگار در ابتدا می تواند به جلوگیری از پیامدهای ناخواسته کمک کند. بنابراین دیگر بهانه ای نیست، وقت آن است که دست از کار بکشید!

5. الکل زیاد بنوشید. مشابه دخانیات، مصرف بیش از حد الکل سلامتی ناخواسته و پیامدهای روزانه به همراه دارد. برخی آسیب ها شامل فشار خون بالا، بیماری کبدی، مشکلات گوارشی، مشکلات سلامت روان، مشکلات یادگیری و حافظه، و پیامدهای احتمالی منجر به مرگ است. اگرچه مقدار مشخصی الکل می تواند مفید باشد، نوشیدن کنترل شده در همه شرایط حیاتی است.

6. خودتان را دوست داشته باشید. قدردانی و دوست داشتن خود مستقیماً سطح اعتماد به نفس و کیفیت زندگی شما را افزایش می دهد. مقدار مناسبی از دوست داشتن خود می تواند به شما کمک کند تا روی فعالیت های روزانه تمرکز کنید و به شما کمک کند تا خود را به این فعالیت ها متعهد کنید.

7. ملاقات با افراد جدید: معاشرت و ملاقات با افراد جدید می تواند انتظار روزانه شما را افزایش دهد و به شما این فرصت را بدهد تا با کسانی که با شما ارتباط برقرار می کنند، ملاقات کنید. در نهایت منجر به نارضایتی از زندگی می شود. افزایش رضایت از زندگی می تواند به شما کمک کند تا زندگی سالم تری داشته باشید.

8. فعالیت هایی را که از آنها لذت می برید پیدا کنید. فعالیت هایی که از آنها لذت می برید هر روز شما را لذت بخش می کند، به شما کمک می کند بیشتر به فعالیت متعهد شوید و احساس کنید که عضوی از یک گروه هستید. می توانید دویدن، طراحی، یوگا، دوچرخه سواری، پیاده روی، نواختن ساز، گوش دادن به موسیقی، خواندن کتاب، تماشای فیلم یا هر چیز دیگری که از آن لذت می برید امتحان کنید!

https://saziha.ir/%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%b1%da%a9%db%8c%d9%87-%d8%a7%db%8c.html

9. چکاپ های منظم سلامت بگیرید. شما باید همیشه از شرایط بدن خود آگاه باشید تا بتوانید شانس پیش گیری از بیماری را افزایش دهید. چکاپ های منظم سالانه می توانند به این امر کمک کنند. شما می توانید چکاپ های منظم سلامت را انجام دهید و بسته به شرایط سلامتی خود آزمایش های دیگری را اضافه کنید.

10. از تاریخچه سلامت خانواده خود آگاه باشید. درک تاریخچه سلامت خانواده می تواند شما را نسبت به بیماری احتمالی محتاط کند و به پیشگیری زودهنگام منجر شود. شما باید از اعضای خانواده بپرسید و از قبل تحقیق کنید تا از ژنتیک خود آگاه شوید. منبع

11. زمانی که نیاز دارید نه بگویید. انجام کارهایی که دوست ندارید می تواند باعث ایجاد استرس شود. گفتن ساده یک مهارت اجتماعی مهم است که می تواند از چنین استرس و درگیری جلوگیری کند. شما باید تمرین کنید که به مردم و موقعیت هایی که احساس ناراحتی می کنید یا نمی خواهید بخشی از آن باشید، بگویید.

12. استرس را کاهش دهید. استرس می تواند رضایت از زندگی روزمره شما را کاهش دهد. کاهش موقعیت های استرس زا و خود استرس می تواند هر روز شادتر شود. برخی از راه‌های کاهش استرس عبارتند از مدیتیشن، ورزش کردن، انجام کارهایی که دوست دارید، ورزش کردن، گوش دادن به موسیقی، خواندن کتاب و موارد دیگر!

13. وقت و پول را در خودتان سرمایه گذاری کنید. توسعه خودتان یکی از مهم ترین جنبه های زندگی شماست. صرف وقت و پول برای آنچه دوست دارید و قدر آن را می دانید، می تواند کیفیت زندگی روزانه و خودتان را بالا ببرد.

14. کاری متفاوت انجام دهید. اگر هر روز همین کار را انجام دهید خسته و فرسوده خواهید شد. امتحان کردن چیزهای جدید زندگی روتین شما را تازه می کند و شما را تشویق می کند که پرانرژی تر زندگی کنید.

سبک زندگی سالم ابعاد مختلفی دارد و همه ابعاد زندگی از جمله بعد های روانی، اجتماعی، معنوی و … را شامل می شود. سلامتی یعنی برخورداری از آسایش کامل جسمی، روانی و اجتماعی، و نه فقط نداشتن بیماری. برای داشتن سبک زندگی سالم در درجه اول باید برنامه مناسب با سبک زندگی خودتان تنظیم کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا