متفرقه

دانش و آگاهی، رمز رسیدن به موفقیت در قرن 21

تصمیمات ما در طول زندگی، ما را شکل می دهند. برخی از این تصمیمات مثل خرید کدام لباس یا انتخاب غذایی برای صبحانه شاید بی اهمیت باشند امر تصمیمات دیگری نیز در زندگی وجود دارد که بین گزینه های بسیار پیچیده است و عواقب این تصمیمات به قدری مهم خواهد بود که زندگی ما را زیر و رو خواهد کرد.

با این حال، مواقعی وجود دارد که تصمیم اشتباهی را انتخاب می کنیم. اما در اینجا یک یادآوری دوستانه وجود دارد: ما انسان هستیم، مجبوریم اشتباه کنیم. آن اشتباهاتی که در گذشته به خاطر آنها گریه می کردید، شخصیت امروز شما را شکل داده است. و اگر امروز مجبور به مرتکب شدن اشتباه دیگری باشید، آن شخص فردای شما را شکل خواهد داد.

در حالی که تصمیم گیری یکی از کلیدهای یک زندگی موفق است، شما نیز باید از اشتباه ات خود درس بگیرید. زیرا در پایان روز، یک اشتباه تنها یک درس دیگر از زندگی است. شما می توانید به آن فکر کنید یا از آن برای خودسازی استفاده کنید. انتخاب با شماست.

در آگاهی بمانید

بله، دانش یکی دیگر از کلیدهای موفقیت است و در این دنیایی که همه چیز به سرعت در حال تغییر است، شما باید قدم بردارید و در دانش باقی بمانید.

داشتن دانش و آگاهی از نکات مهم زندگی به شما قدرت می دهد. همان که می گویند “آگاهی، قدرت است”. در هر برهه از زندگی که شما قدرت به اندازه ای نبود که کارتان را پیش ببرید دانش خود را افزایش دهید. دانش و آگاهی به شما کمک می کند بسیاری از مسائل و مشکلات را حل کنید تا اگر خودتان نمی توانید بدانید که پیش چه کسی رفته و از چه کسی کمک بخواهید. حتی می توانید آن فردی باشید که همه برای کمک خواستن به دانش او مراجعه می کنند باشید.

حتما متوجه شده اید که دنیا مثل 10 سال پیش نیست. از تکنولوژی گرفته تا اولویت های ما در زندگی، به نظر می رسد همه چیز در حال تغییر است. و وقت آن است که با شکست روبرو شوید و بگویید که نمی توانید از وقوع هیچ تغییری جلوگیری کنید. با این حال، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که دانش خود را به روز نگه دارید.

منهای بخش خواندن، راه های دیگری برای آگاه ماندن وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید با افراد با تجربه صحبت کنید. می توانید چیزهایی را که با آنها ناآشنا هستید از آنها بپرسید و اگر می توانید با نظرات خود پاسخ دهید. این یک راه سرگرم کننده برای یادگیری است، به علاوه، شما با ایجاد ارتباطات جدید به خودتان لطف می کنید.

آگاهی اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد بهتر است برای ایجاد موفقیت در زندگی آینده فرزندانتان عزت نفس را در آن ها تقویت کنید و علائم عزت نفس پایین در کودکان را بدانید و آن ها را از بین ببرید تا آینده ای درخشان داشته باشند.

https://bestkid.ir/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d9%86/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9/%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b9%d8%b2%d8%aa-%d9%86%d9%81%d8%b3-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9.html

فقط به پافشاری خود ادامه دهید

من و شما هر دو می دانیم که پایداری یعنی چه. و درست مثل صبر، حتی زمانی که همه چیز سخت می شود، دوام می آورد. اما در حالی که صبر فقط توانایی تحمل گذر زمان است، پایداری یعنی ادامه دادن و هل دادن و هل دادن. در مورد سرسخت بودن صحبت کنید.

حتی اگر دیگران شما را تحت فشار قرار دهند تا مسیر خود را تغییر دهید، شما گوش نمی دهید زیرا دیوار خود را برای فشار دادن دارید. علیرغم اینکه چقدر ممکن است ناامیدکننده به نظر برسد، باید پافشاری کنید – زیرا می خواهید زندگی ای را که آرزویش را کرده اید ببینید.

اگر به تغییر مسیر فکر می کنید، به زمانی فکر کنید که استیون اسپیلبرگ بارها توسط دانشکده هنرهای سینمایی دانشگاه کالیفرنیا رد شد. حالا، به فیلم های برنده جایزه و جوایز متعدد او فکر کنید. اگر او در دوران کالج خود تسلیم می شد، نمی دانست امروز پیروزی چه طعمی دارد.

اگر کاری که انجام می دهید با تعریف شما از موفقیت هم خوانی دارد، پس دلیلی برای تغییر مسیر وجود ندارد.

برنامه ریزی کنید

شما باید تصویر واضحی از زندگی موفق برای خود داشته باشید و برای رسیدن به آن هدف مشخصی داشته باشید.

برنامه ریزی موثر با تعیین آنچه می خواهید و نوشتن آنها با جزئیات شروع می شود. داشتن یک تعریف واضح از موفقیت ضروری است. این به عنوان پایه ای برای برنامه شما عمل می کند.

موفق بودن یعنی رسیدن به هدف. با این تعریف، بدون هدف، هرگز به موفقیت نخواهید رسید.

اهداف خود را اولویت بندی کنید

هنگامی که سیستم ها و عادات خوب خود را پیاده سازی می کنید، احتمالا متوجه خواهید شد که هر روز زمان کافی برای کار بر روی هر هدفی وجود ندارد. به طور موثر زمان خود را مدیریت کنید تا فعالیت های مناسب در اولویت قرار گیرند.

وقتی شما برای الویت بندی اهداف خود دچار مشکل شده اید می توانید از تکنیک هایی مانند ماتریکس آیزنهاور یا تنها یک سیستم رتبه بندی ساده استفاده کنید. اهداف خود را باید به صورتی رتبه بندی کنید که تمام عواملی که مانع از رسیدن شما به اهدافتان می شوند کنار گذاشته شوند. برای مثال اگر صحبت با یک تله مارکتینگ مانع از کار شما بر روی وب سایت می شود باید از انجام آن خودداری کنید.

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا