متفرقه

بارداری سالم (7 نکته کاربردی)

برای سالم و ایمن ماندن در طول بارداری کافیست نکات ساده زیر را دنبال کنید.

1. به خرید کفش بروید

بالاخره یک بهانه عالی برای خرید کفش! همانطور که برآمدگی شما بزرگ می شود، ممکن است پاهای شما نیز رشد کند – یا حداقل ممکن است احساس کنند که هستند. این به این دلیل است که افزایش وزن طبیعی شما مرکز ثقل شما را از بین می برد و فشار بیشتری بر روی دندان های شما وارد می کند. با گذشت زمان، این فشار اضافه می‌تواند باعث پروناسیون دردناک یا صاف شدن پاها شود. همچنین ممکن است مایعات را در خود نگه دارید که می تواند باعث تورم پا و مچ پا شود. بنابراین پوشیدن کفش های راحت و بدون محدودیت در دوران بارداری بسیار مهم است. و حتماً روزی چند بار پاهای خود را بالا بیاورید تا از خستگی و تورم پاها و ساق پاها و مچ پاها جلوگیری شود. تهیه غذای کمکی نوزاد ۶ ماهه را پیشنهاد میکنیم مطالعه نمایید.

2. در سبک اسپا خود تجدید نظر کنید

بارداری قطعا زمانی برای نوازش است، اما باید مراقب باشید. از سونا که باعث گرمازدگی شما می شود خودداری کنید. همینطور برای جکوزی. طبق گفته انجمن بارداری آمریکا، تنها 10 تا 20 دقیقه نشستن در یک اتاق طول می کشد تا دمای بدن شما به 102 درجه فارنهایت برسد – تقریباً حد مجاز برای افراد باردار. همچنین، برخی از روغن‌های ضروری می‌توانند باعث انقباضات رحمی شوند، به‌ویژه در سه ماهه اول و دوم بارداری، بنابراین با ماساژور خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که فقط از روغن‌های ایمن استفاده می‌شود. در لیست تابو: درخت عرعر، رزماری و مریم گلی. همین امر در مورد داروهای بدون نسخه و مکمل های حاوی این داروهای گیاهی نیز صدق می کند. آنها را بدون مشورت با متخصص زنان و زایمان یا مامای خود مصرف نکنید. درمان دندان درد کودک در خانه کار راحتی ست.

3. آب بیشتری بنوشید

در دوران بارداری، خون شما اکسیژن و مواد مغذی ضروری را از طریق جفت به کودکتان می‌رساند و مواد زائد و دی اکسید کربن را دور می‌برد – به این معنی که حجم خون شما تا 50 درصد افزایش می‌یابد تا بتواند تمام این فعالیت‌های اضافی را انجام دهد. بنابراین، برای حمایت از این سود باید بیشتر بنوشید. نوشیدن آب همچنین می تواند از یبوست، هموروئید، عفونت ادراری، خستگی، سردرد، تورم و سایر علائم ناخوشایند بارداری جلوگیری کند. 8 تا 10 لیوان در روز مصرف کنید و اگر از طعم آن لذت نمی برید، سعی کنید کمی لیموترش یا مقداری آب میوه به آن اضافه کنید.

4. غذاهای غنی از فولات بخورید

علاوه بر نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب در روز، باید 5 یا 6 وعده غذایی متعادل همراه با غذاهای غنی از فولات مانند غلات غنی شده، مارچوبه، عدس، جوانه گندم، پرتقال و آب پرتقال بخورید. فرانسیس لارگمن راث، نویسنده کتاب Feed the Belly، می گوید: «اسید فولیک برای رشد مناسب لوله عصبی کودک – که نخاع را می پوشاند – بسیار مهم است و برای ایجاد گلبول های قرمز جدید حیاتی است.

5. شارژ مجدد با میوه

اکثر پزشکان توصیه می کنند مصرف کافئین را در دوران بارداری محدود کنید، زیرا می تواند اثرات مضری بر شما و جنین داشته باشد. با این حال، کاهش می تواند سخت باشد، به خصوص زمانی که به جاوای صبحگاهی خود عادت دارید. برای برداشت سریع، سعی کنید مقداری میوه بخورید. فرانسیس لارگمن راث، متخصص تغذیه می گوید: «قندهای طبیعی موجود در میوه هایی مانند موز و سیب می تواند به افزایش سطح انرژی کمک کند.

6-از ضد آفتاب استفاده کنید

باردار بودن پوست شما را نسبت به نور خورشید حساس‌تر می‌کند، بنابراین بیشتر مستعد آفتاب‌سوختگی و کلواسما هستید، آن لکه‌های تیره و لکه‌دار که گاهی روی صورت ظاهر می‌شوند. یک ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید. بسیاری از برندها اکنون فرمول های بدون مواد شیمیایی را ارائه می دهند. و از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید. در حالی که هیچ مطالعه ای ثابت نمی کند که گذراندن وقت در تخت های سولاریوم می تواند به کودک شما آسیب برساند، انجمن بارداری آمریکا توصیه می کند که در دوران بارداری از آنها اجتناب کنید.

7. تمیز بمانید

شستن مکرر دست ها می تواند از شما در برابر عفونت هایی مانند استرپتوکوک گروه B، بیماری پنجم، سیتومگالوویروس و آبله مرغان محافظت کند که همگی می توانند باعث نقص مادرزادی و سایر عوارض شدید برای کودک شما شوند. ضدعفونی‌کننده‌های دست مبتنی بر الکل اتیل گزینه‌ای عالی برای مواقعی هستند که نمی‌توانید به سینک برسید. Anjan Chaudhury، پزشک متخصص زنان و زایمان در مرکز پزشکی سنت الیزابت در بوستون می گوید: «آنها از کاربران در برابر بیشتر عفونت های مسری محافظت می کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا